
למרות ההסכמות עם גור: חסימות מחאה בערד התפתחו לעימותים אלימים, המשטרה ביצעה מעצרים
בוקר טוב דרום
מאת דביר ידעי
לאחר שראש עיריית ערד יאיר מעיין הודיע כי הושגו הבנות מול נציגי חסידות גור במטרה למנוע הסלמה בעיר, התקיימו אחר הצהריים חסימות מחאה ברחבי העיר שהובילו לעימותים אלימים. כוחות משטרה, מג"ב ויס"מ הוזעקו למקום, בוצעו מעצרים, וראש העיר קרא לכל הצדדים להפסיק את ההסתה ולהחזיר את השקט לעיר.
למרות ההבנות שהושגו הבוקר בין עיריית ערד לבין נציגי חסידות גור, אחר הצהריים (רביעי) נרשמה הסלמה נוספת בעיר כאשר מפגינים חסמו צירים ומספר אירועי אלימות התרחשו במוקדים שונים.
מהמשטרה נמסר כי כוחות המחוז הדרומי פועלים בעיר בעקבות דיווח שהתקבל על קטטה סמוך למתחם מגורים. "כוחות משטרה ומג"ב שהוזעקו למקום פועלים להשלטת הסדר הציבורי ולמניעת אירועי אלימות", נמסר מדוברות המשטרה.
בעקבות האירועים הוזרמו לעיר כוחות מתוגברים של יס"מ ומג"ב, שפעלו להשבת הסדר ולמניעת המשך העימותים.
ראש עיריית ערד, יאיר מעיין, התייחס לאירועים ואמר כי "לצערי הרב, היום אחר הצהריים היו מספר אירועים של אלימות בעיר. הגיעו גם בני נוער מהתיכון, שהגיעו כדי להכות ולהתעמת. אני קורא לכולם לעצור מיד גם את האלימות, גם את ההסתה וגם את התגובות הקשות בכל הרשתות החברתיות".
לדבריו, המשטרה כבר החלה לפעול נגד המעורבים באירועים. "המשטרה ביצעה מספר מעצרים והיא גם תזמן אנשים לחקירה. חבל שנערים, לפני גיוס לצבא, הסתבכו בפלילים בגלל שמישהו הסית אותם למלחמת אחים".
מעיין הדגיש כי זכות המחאה נשמרת, אך האלימות חוצה קו אדום. "מותר לאנשים להפגין ומותר גם לאנשים להפגין נגד המפגינים. זו דמוקרטיה, אבל לא באלימות".
עוד ציין ראש העיר כי הוא נמצא בקשר רציף עם מפקד המרחב וכי כוחות הביטחון יישארו בעיר גם בימים הקרובים. "הגיעו לפה כוחות מתוגברים של יס"מ ושל מג"ב כדי לשמור על השקט בעיר וגם על בתי הכנסת. השוטרים יישארו פה במהלך הימים הקרובים כדי לשמור על השקט בעיר".
בסיום דבריו קרא מעיין להרגעת הרוחות ולהשבת החיים המשותפים בעיר למסלולם. "בערד, למי שעוד לא הבין, כל תושבי ערד הם תושבי ערד. כולם. אין אף אזרח פה בעיר שהוא סוג ב'. יש פה יהודים, יש פה ערבים, יש פה דתיים, יש פה מסורתיים, יש פה חילונים ויש פה חרדים. כולם שווים וכולנו נחיה יחד עוד שנים רבות. לכן אני מבקש מכולם לשמור פה על השקט ועל הכבוד ההדדי".
המשטרה ממשיכה בחקירת האירועים ובפעילות לשמירה על הסדר הציבורי בעיר.



