תוצאות חיפוש
19 פצועים קל בתאונת דרכים בין שני אוטובוסים באופקים
13.09.202119 בני אדם נפצעו באורח קל בתאונת דרכים שהתרחשה הבוקר (שני) בין שני אוטובוסים סמוך לתחנת הרכבת באופקים. ממד"א נמסר: "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח סורוקה את הפצועים".
ממשטרת ישראל נמסר: "במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות תאונת דרכים בין שני אוטובוסים באופקים רח' אפיקים בנגב. שוטרים במקום, נפתחה חקירה".
קרא עוד...הדרך למרכז מתארכת: שינויים בקו הרכבת המערבי, התושבים זועמים
04.10.2021תושבי הנגב המערבי פתחו אתמול עצומה לאחר שגילו כי רכבת ישראל מתכוונת לפצל את הקו הישיר המערבי מבאר שבע למרכז העובר דרך אשקלון. התושבים מציינים כי המהלך יאריך את הדרך למרכז וחזרה וכי ההחלטה מצטרפת להחלטות אחרות בשנם האחרונות אשר מאריכות את הדרך למרכז כגון: ביטול 8 הרכבות המהירות שדילגו על תחנות בת ים וחולון בשעות העומס, ביטול רכבות הלילה, וביטול כלל הרכבות בסופי שבוע מחמישי בערב ועד ראשון בבוקר.
הסיבה להחלטה הנוכחית היא השלמת חשמול המסילה מהמרכז לאשקלון כך שעד אשקלון ישתמשו ברכבות חשמליות ואילו בקטע שנותר מאשקלון לבאר שבע עדין אין חשמול של המסילה, לכן נדרש להחליף רכבות באשקלון.
בנוסף לתושבים, ראשי הרשויות בנגב המערבי פנו אתמול במכתב לשרת התחבורה ושרת הפנים איילת שקד לשמור את הקו הישיר בין הנגב המערבי למרכז ומסרו כי "לזמינות הרכבת באזורינו יש חשיבות מכרעת ביכולת לחיות בעוטף עזה החלטה שכזאת מנתקת בגסות את תושבי עוטף עזה, ואת יכולתם להתפרנס בכבוד".
בראיון הבוקר לתוכנית 'בוקר טוב דרום' אמר ירון סמימי, תושב הנגב המערבי וממחברי העצומה, כי הם מאמינים שיימצא הפתרון "אתמול בלילה התחלנו במגעים לפגישה עם מנכ"ל הרכבת ואנחנו מאמינים שיימצא פתרון. אנחנו 200 אלף תושבי הנגב המערבי ואין שום סיבה בעולם שהזמנים והנוחות שיש לתושבי המרכז לא יהיו גם לתושבי הנגב המערבי."
תגובת רכבת ישראל:
"פרוייקט החישמול הינו פרוייקט לאומי ומטרתו היא שיפור השירות הרכבתי באמצעות הפעלת רכבות חשמליות חדישות, ירוקות לסביבה, ושקטות.
הפרויקט מבוצע בהדרגה בקטעי המסילה ברחבי הארץ, כאשר במהלך תקופת ביצוע הפרויקט חלים שינויים זמניים בזמני ומסלולי הנסיעה, בהתאם להשלמת תשתיות החשמל על המסילה.
בהתאם לתכנון הפרויקט, אשר אושר ותואם עם משרד התחבורה, תחל בשבועות הקרובים הפעלתו של הקו החשמלי בין הרצליה לאשקלון (דרך תחנות טבעת השרון), בעוד שבשלב זה תחנות אופקים, נתיבות ושדרות תמשכנה לקבל שירות באמצעות רכבות דיזל, וצפויות לעבור חישמול בשלב מתקדם יותר של הפרויקט.
עד לסיום השלב הנוכחי בפרויקט החישמול, יתבקשו נוסעי התחנות האלו לבצע החלפת רכבות בתחנת אשקלון, אשר תאריך במספר דקות ספורות את זמני הנסיעה, זאת כאמור באופן זמני, עד השלמת תשתית החישמול בקו, אשר בימים אלו נידונה בוועדה לתשתיות לאומיות (וות״ל). מרגע אישור הוות״ל, עבודת חישמול המקטע שבין אשקלון לבאר שבע תיערך כשנה וחצי.
לצד זאת, בשל הפעלת הקו באופן מלא בין הרצליה לאשקלון, יוארכו משמעותית שעות הפעילות בכל תחנות הקו, וכן תופעלנה רכבות בימי שישי ומוצאי שבת, דבר שישפר את השירות הרכבתי לאזור הנגב המערבי."
קרא עוד...בן 21 מאופקים נעצר בחשד להפצת תכני עירום של נשים וקטינות
12.10.2021תושב אופקים בן 21 נעצר אתמול (שני) בחשד שהפיץ תמונות וסרטוני עירום של מאות נשים ונערות קטינות ישראליות תמורת תשלום בטלגרם. בחקירה נמצא כי החשוד הפיץ את התמונות והסרטונים במספר קבוצות בטלגרם, בהן חברים אלפים ששילמו למנהל הקבוצה. הנשים, שגיליהן נעים בין 30-14, צולמו ללא ידיעתן או הסכמתן. חלק מהנשים לא יודעות שתמונותיהן הופצו.
ד"ר נאווה כהן אביגדור, ראשת האגף האזרחי של המטה הלאומי 105 במשרד לביטחון פנים, קראה הבוקר בראיון לכל אדם שמגלה תמונות אינטימיות שלו ברשת, שהופצו ללא הסכמתו לפנות למוקד 105 והדגישה "כל הפצה ולא משנה אם אתה הראשון שמפיץ או מספר מאה אלף בשרשרת, כל הפצה של חומר אינטימי אישי ללא הסכמת המצולם, תמונות וסרטונים מיניים, זו עבירה פלילית."
קרא עוד...טיפול לנפגעי חרדה גם בעיר אופקים: שלוחה טיפולית חדשה תפעל בעיר
03.11.2021יישובי הדרום בכלל ואופקים בפרט מתמודדים כבר תקופה ארוכה עם איום מתמשך של רקטות ופצצות מרגמה, מה שעלול להוביל לפיתוח סימפטומים פוסט טראומתיים, ירידה בתפקוד, קשיים בקשרים, סממנים פיזיים ועוד. הטיפולים המותאמים הפכו בשנים האחרונות לכתובת מרכזית להתערבות מיידית ופרואקטיבית, להכשרה ולרווחה בשעת הצורך. כעת, מופעלת כאמור שלוחה טיפולית גם בעיר אופקים, באמצעותה יוכלו תושבי העיר לקבל טיפול בטראומה ובחרדה בהתאם לצורך, וכן להשתתף בסדנאות לחיזוק הקהילה ולבניית חוסן נפשי.
הטיפול המדובר מתאים למבוגרים ולילדים אשר חווים סימפטומים כגון קשיי שינה, קושי בתפקוד יום-יומי או שינוי בדפוסי ההתנהגות בעקבות ההסלמות האחרונות, ויתקיים במשך יומיים בשבוע במרכז להורים ולילדים, רחוב אבוחצירא 27.
בראיון הבוקר פירטה ציפורה בן נון, עו"ס קהילתית, אחראית על תחום החירום באגף לשירותים חברתיים בעיריית אופקים, על פעילות השלוחה וציינה כי בשלוחה מזמינים את התושבים להתקשר ולקבל סיוע, באמצעות חיוג לטלפון 08-9928438
קרא עוד...חשד לרצח בבאר שבע: גבר אותר ללא רוח חיים בדירה בעיר
29.11.2021גבר כבן 43 נמצא ללא רוח חיים בדירה ברחוב אליהו הנביא בבאר שבע. שוטרים הגיעו למקום, חוקרי זירת עבירה (מז"פ) החלו באיסוף ממצאים. גופת המנוח הועברה למכון לרפואה משפטית. במשטרה חושדים שמדובר ברצח. תושב אופקים בן 27 נעצר.
קרא עוד...הפערים בין מרכז לפריפריה נחשפים שוב: "חייבים לתת מענקים למורים למתמטיקה בפריפריה"
15.12.2021פרופ' יפעת ביטון, נשיאת המכללה האקדמית אחווה ומומחית לשוויון, סיפרה בתכנית "בוקר טוב דרום" על הדרך ליצור שוויון הזדמנויות בין ילדי המרכז לידי הפריפריה: "הסיפור הוא כסף למורות בפריפריה" וגם על הצורך במדינת ישראל ב-5 יחידות מתמטיקה "המסר הזה הוא מסר קשה, זה לא יעזור, מדינת ישראל הולכת ובונה את היוקרה שלה של מקצועות ההיי-טק ואת המוביליות הכלכלית על מקצועות ההיי-טק ובמקצועות האלה שם המשחק זה 5 יחידות מתמטיקה ולצערנו לשם זה הולך."
עוד הוסיפה פרופ' ביטון "מה שיותר מעניין זה 4 יחידות לימוד, אם תסתכל על הרצליה ועל רמת השרון שמופיעות עם עשרות אחוזים של 5 יחידות אתה תגלה שכל היתר - כמעט כולם עושים 4 יחידות, אין כמעט דבר כזה 3 יחידות לימוד במתמטיקה. גם יחידות אנגלית, 4 יחידות אנגלית נמחקו מהמרכז, המורים בכלל לא לוקחים בחשבון להגיש את התלמידים".
עוד מהנתונים של שיעורי הזכאות לבגרות החמש יחידות מתמטיקה ברחבי הארץ: 34.8% ברעננה, 30% בהרצליה, 40.1% ברמת השרון ואילו באופקים 4.4% קריית מלאכי 9.4%, באר שבע 13.6%, דימונה 10.7%. במקביל ישנן רשויות בדרום שגם עוברות את הממוצע הארצי: מיתר 32.8%, ירוחם 16.4%, אשקלון 16.7%.
*הנתונים פורסמו לראשונה ב'ידיעות אחרונות' ומופיעים במלואם באתר 'שקיפות לחינוך'.
קרא עוד...איציק דנינו בטור מיוחד: "צריך לעצור את שיווקי הקרקעות ליזמים ולהחזיר את השליטה לידי המדינה"
17.12.2021הכותרות מדווחות היום על שיא של 12 שנה במחירי הדירות בישראל. ב-12 החודשים האחרונים זינקו מחירי הדירות ב-10.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך עולה מנתונים שפרסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
זה לא מפתיע אותי. יש שני מרוויחים גדולים מהמציאות הזו ויש מי שמפסידים בענק.
המרוויחים: אוצר המדינה שקופתו תופחת מידי שנה מהכנסות של מיליארדי שקלים משיווק קרקעות למרבה במחיר ומיסים שמקורם בשוק הדיור, והיזמים, שמחירי הדיור הגואים עושים רק טוב לחשבונות הבנק שלהם.
המפסידים הגדולים הם כמובן הזוגות הצעירים, המשפחות בראשית דרכן וכל מי שהדירה הפכה עבורו מצורך בסיסי לחלום רחוק.
ניסינו את כל השיטות ואת כל הפתרונות - מע"מ אפס, מחיר למשתכן, מחיר מופחת. אף אחת מהתוכניות הללו לא הצליחה לעצור את רכבת המחירים הדוהרת. שוק הדיור בישראל בוער ומתודלק באופן שיטתי מגורם אחד בלבד - המדינה.
כל הממשלות האחרונות מתגאות בהיקפי השיווק מידי שנה, מה שהם לא לוקחים בחשבון זה את העובדה שהגדלת ההיקפים רק מגדילה את הכנסות המדינה ממיסים ואת רווחי הקבלנים, ומחירי הדירות ממשיכים לטפס.
צריך לשנות את החשיבה .אסור למדינה להפקיר יותר את המשאב היקר - הקרקעות, בידי היזמים.
שיווק הקרקעות על ידי המדינה ליזמים הוא צינור החמצן ממנו מתודלקים מחירי הדירות הגואים, ולכל השחקנים בענף הזה יש אינטרס שמחיר הקרקע והדירות יהיה הכי גבוה שאפשר, וכל עוד יש קונים שמוכנים לשלם, המחירים רק יעלו עוד ועוד.
בעוד שיש קולות הטוענים כי אין פתרון למצוקת הדיור, אני מאמין שהמפתח להורדת מחירי הדיור מצוי בשיווק הקרקעות ומכאן צריכה לבוא המהפכה בשוק הדיור בישראל.
כמהלך ראשון להבראת השוק, מדינת ישראל צריכה לעצור את כל שיווקי הדירות בכל רחבי המדינה. מכירה סיטונאית של קרקעות יקרות ערך ליזמים הובילה לכדור שלג שאיבדנו עליו מזמן שליטה.
מרגע שהקרקע עברה לידי היזם, למדינה כבר אין שליטה על היקפי השיווק, מועדי השיווק ומחירי הדירות. היזמים עושים כל מה שניתן כדי למקסם את הרווח שלהם ומי שמשלם את המחיר הם רוכשי הדירות, הנאלצים להתחייב למשכנתאות יקרות יותר, להחזרים חודשיים כבדים יותר, המעיקים על כלכלת המשפחה, ומסכנים את עתידם הכלכלי.
בשלב השני, לאחר שתשאיר בידיה את השליטה על הקרקעות, על המדינה לפרסם מכרזים לבניית הדירות, בהן ייקחו חלק כל הקבלנים המסוגלים להתמודד עם פרוייקטים בהיקפים שכאלה. המדינה תקבע את מפרט הדירות, את סטנדרט הבנייה, וכמובן את המחיר המקסימלי למ"ר. הזוכה במכרז יהיה זה שיתחייב לבצע את העבודה במחיר הנמוך ביותר.
בשלב הבא, המדינה תפרסם באתר אינטרנט ממשלתי את מלאי הדירות המוצע למכירה ותזמין את הזוגות הצעירים וזכאי משרד השיכון להתמודד על רכישת הדירה שלהם באזור המועדף עליהם ובמחיר ידוע מראש. אין לי ספק כי רק מהלכים שכאלו יצננו את שוק הדיור ויהפכו את המגמה המדאיגה.
רק כאשר המדינה תחזיר לעצמה את השליטה על הקרקע ועל מחירי הדירות, נראה שינוי מגמה מבורך, שינוי שיהפוך את חלום הדירה בר מימוש והשגה עבור מאות אלפי משפחות וזוגות צעירים, שמגיעה להם הזכות ליהנות מקורת גג, מבלי לשעבד עבורה את העתיד שלהם ושל ילדיהם.
קרא עוד...חיזר אחריה והציע נישואין במקום העבודה: הסיפור של אלון מאופקים שזכה בחופשה במלון הנגב
14.02.2022אלון מאופקים, חיזר תקופה קצרה אחרי חגית ומיד כשהתחילו לצאת, האהבה פרחה. הוא הציע לה נישואין במקום העבודה שלה בבית הספר לפני תשע שנים. היום הוא עלה לשידור בתכנית "באים בטוב" בהגשת כפיר ולדמן וזכה בלילה זוגי מפנק במלון הנגב בבאר שבע.
קרא עוד..."אנשים מספרים שהם ברחו כמו שהם, בלי כלום" : ליעד אוחנה, תושב אופקים, בגבול מולדובה
28.02.2022קרא עוד...ברית אחים: אליה סוסן מאופקים כתב שיר לזכר שני אחיו, דניאל וירין שמתו בצבא
04.05.2022מרגש: אליה סוסן מאופקים כתב שיר לזכר שני אחיו, רב''ט דניאל סוסן ז''ל שנפל בנסיבות טראגיות בשירותו הצבאי בשנת 2016 ורב''ט ירין סוסן ז''ל שנפל בנסיבות טראגיות במהלך שירותו הצבאי בשנת 2021. דניאל שירת בתור נהג בחיל הלוגיסטיקה והיה בן 19 במותו. ירין שירת בצבא בתור לוחם ביחידת ברדלס ולאחר מכן עבר לשרת בתור מאבטח מתקנים. הוא היה בן 20 במותו. שני האחים הובאו למנוחות בבית העלמין הצבאי באופקים. הם הותירו אחריהם הורים, שלושה אחים ואחות.
אליה חיבר את השיר לאחר מותם של שני אחיו וביקש מהזמר שאולי וקנין, שילחין ויבצע את השיר שכתב. אליה סיפר כי הוא ישב לכתוב את השיר שלושה חודשים לאחר מותו של אחיו ירין ז''ל. "כל פעם הגעתי למצב שאני חושב איך אני יכול לכתוב פוסט שהוא כאב על שני אחים. אני מנסה בכל פעם לכתוב פוסט בכאב על שניים ואני לא מבין איך אני יכול להסביר את הכאב של שני מקרים, כאשר אחד הוא מלפני 5 שנים והשני הוא מלפני שלושה חודשים ופתאום החלטתי לקחת דף ועט והצלחתי לפרק את הלב שלי על הדף וזאת התוצאה".
שאולי וקנין שביצע את השיר סיפר: "אליה הוא הנגן שלי, לפני מספר חודשים הוא פנה אליי עם השיר שכתב, ביצענו את השיר ממקום אמיתי, מהלב. אליה הוא ילד מיוחד שאני אוהב ומעריך, הוא איבד שני אחים בתקופה די קצרה, אני לא חושב שקיימים עוד אנשים חזקים כמוהו שעדיין מסוגלים לחייך ולהמשיך בשגרת החיים אחרי אובדן כזה עצום. השיר מדבר על האובדן של שני האחים של אליה, דניאל וירין יהי זכרם ברוך, שנקטפו בטרם עת בעודם חיילים אז בחרנו דרך מקורית משלנו להנציח אותם לעד דרך המוזיקה ולתת תקווה לכל האנשים שאיבדו את יקיריהם, להגיד לכם שגם כשאתם מרגישים לבד, האהובים שלכם מלמעלה כאן לצידכם מחזיקים לכם את היד".
קרא עוד...יממה טראגית באופקים: חמישה תושבי העיר נהרגו בשתי תאונות דרכים מחרידות
12.08.2022מאת: ארנולד נטייב
טרגדיה באופקים: חמישה מתושבי המקום נהרגו בתאונות דרכים שונות בתוך מספר שעות בודדות בירושלים וביד מרדכי.
ראש העירייה, איציק דנינו: "העיר אופקים כואבת ואבלה את מותם הטראגי של חמישה מתושבי העיר ביממה האחרונה בתאונות דרכים מחרידות. בירושלים קיפחו את חייהן שושנה גלושטיין, מורה אהובה ויקרה, ושתי בנותיה, חיה שרה וחנה, בנות 7 ו-3. מפגיעת האוטובוס שהידרדר לתחנה בה המתינו.
לפני זמן קצר קיבלנו את ההודעה הרשמית על מותם של יואב חדרי וחנוך טלקר, נהגי אוטובוס תושבי העיר, שחזרו אמש מהסעת חיילים, סמוך לצומת יד מרדכי הבחינו בתאונת דרכים בצידו השני של הכביש, עצרו את האוטובוסים ומיהרו להגיש עזרה לנפגעים. בזמן שחצו את הכביש פגע בהם רכב חולף.
צוותים מטעם המחלקה לשירותים חברתיים בעירייה עומדים לרשות המשפחות ומציעים כל סיוע אפשרי כדי להתמודד עם האסון שפקד אותן ואת העיר כולה. ליבנו עם המשפחות היקרות. שלא תדעו עוד צער ומן השמיים תנוחמו".
מנכ״ל חברת אגד היסעים צביקי אורן מסר בתגובה :״ אנו המומים כואבים ומזועזעים מהאסון הנורא שפקד אותנו עת ששנים מנהגינו המופלאים זכרם לברכהשבו מפעילות היסעים במרכז הארץ בדרכם עם אוטובוסים ריקים לכיוון אופקים , עת שהבחינו בתאונה הקשה שהתרחשה בצידי הדרך ובנהגים הלכודים ברכביהם. הם גמרו אומר לעצור את האוטובוסים בצידי הדרך ולהחיש עזרה לסייע ולהציל את נפגעי התאונה ובכך בעצם קיפדו את חייהם בעודם באיבם. התנהגותם זו מלמדת על אופיים ומזגם אשר התאפיין ביכולת נתינה הגשת עזרה ועשייה למען האחר…זהו יום עצוב ביותר בחיי חברת אגד היסעים יום בו כולנו מרכינים ראש ומחזקים בחום את משפחות הניספים בתאונה ה מיותרת והקשה הזו, יהיה זכרם ברוך״.
קרא עוד...חגיגה של צבעים: פסטיבל אופקים לתיאטרוני רחוב מתקיים בעיר
24.08.2022פסטיבל אופקים ה-7 לתיאטרוני רחוב מהעולם מתקיים הערב ומחר בשדרות הרצל בעיר. עשרות תושבים הגיעו לבלות בפסטיבל שכולל בין היתר מופעים מספרד, איטליה, שוויץ ואוקראינה. זאת לצד הצגות ומופעי אומגה, תיאטרון, אש, קרקס ומסכות ענק, תזמורת, דמויות שטח במכוניות וינטג', יצורים עשויים פרנזים, ברבורים מוארים, דרקון אש, טירת חלומות ופסלים חיים.
"זאת הפעם השביעית שבה אנו חוגגים את הפסטיבל, ואנו שמחים שוב לארח תיאטרוני רחוב מרחבי העולם", אמר ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. "אני בטוח שהמופעים, ההצגות ושאר האטרקציות יהוו חוויה ייחודית, בלתי נשכחת, לכל המשפחה. עם החזרה לשגרת החיים, נארח שוב בעירנו עשרות אמני תיאטרון רחוב, תוך הצגת מגוון רחב של מתחמי מופעים מקוריים, במטרה להוות עבורם בית ליצירה מקורית ושהתושבים ייהנו מפסטיבל איכותי וייחודי".
"אופקים הופכת בשנים האחרונות למרכז תרבותי אטרקטיבי ומוביל באזור הנגב", המשיך דנינו. "מגיעים אלינו אורחים רבים מיישובי האזור כולו ואף מחוצה לו – על מנת לצרוך תרבות איכותית. במשך יומיים נחבק את עולם תיאטרוני הרחוב, נהנה ממנו ונאפשר לאמנים ליהנות מאיתנו. העיר תהפוך לבמה גדולה שעליה נזכה כולנו לצפות במופעים מגוונים ומפעימים״.
קרא עוד...חמש שנות מאסר נגזרו על תושב אופקים שהואשם בהפצת תמונות עירום של נשים וקטינות
07.09.2022מאת: ארנולד נטייב
בית משפט השלום בבאר שבע גזר הבוקר (רביעי), על עידן מיכאלוב, תושב אופקים, 5 שנות מאסר בפועל ופיצוי כספי לאחר שהואשם לפני מספר חודשים בניהול קבוצות טלגרם בהן נסחר תיעוד מיני של לפחות 130 נשים ונערות ישראליות, מתוכן 30 קטינות בגילאי 14 עד 18. לערוצים נרשמו כ-2,900 מנויים, שבהם הוא הרוויח סכום של כ-5,000 שקלים.
מיכאלוב הורשע בריבוי עבירות של הטרדה מינית והתנכלות ופגיעה בפרטיות, כאשר הפיץ תמונות וסרטונים בעלי תוכן מיני, שלא בידיעתן או בהסכמתן של המצולמות. בין היתר הוא הפיץ תכנים בהם נראות קטינות וצעירות ישראליות, בעת ביצוע אקטים מיניים או בתמונות חשופות בעירום מלא או חלקי. התכנים פורסמו שלא בידיעתן או בהסכמתן.
מיכאלוב פרסם גם את פרטי הזיהוי של הצעירות ושל הקטינות, לרבות שמן המלא וכינוין ברשתות החברתיות באופן המאפשר יצירת קשר עמן כדי להוכיח את אמינות התכנים, וזאת כאמור ללא ידיעתן של המצולמות.
השופטת ענת חולתא קבעה כי "הנאשם פעל לשווק את הערוצים כדי להגדיל את מספר המינויים. פורסמו פרטי המתלוננות באופן שמאפשר יצירת קשר עמן, ללא ידיעתן ואישורן". השופטת קיבלה את עמדת המדינה לפיה מדובר בעבירות מין עוד קבעה כי מעשי הנאשם גרמו להחפצת הנשים וסחר במיניות שלהם העבירות קלות לעבירה וקשות לחשיפה.
קרא עוד...נתוני הזכאות לבגרות בערי הדרום: איזו עיר מובילה ואיזו עיר בתחתית?
15.09.2022בראיונות הבוקר שוחחנו עם נטלי ניסנוב–בלוב, נציגת ועדת הורים הערונית באופקים שהסבירה מאיםה מגיע הנתון הנמוך של העיר האופקים ולמה הנתונים עושים עוול לעיר. בנוסף, שוחחנו עם אלעד קלימי, סגן ראש עיריית שדרות ומחזיק תיק החינוך בעיר, על הנתונים הגבוהים בעיר.
מנתוני הזכאות לבגרות שפורסמו השבוע, אלו נתוני הערים היהודיות בדרום:
שדרות- 93.6%
אשקלון- 91.5%
באר שבע- 89.3%
דימונה- 84.5%
קרית מלאכי- 79.2%
ערד- 76.6%
אשדוד- 75.6%
נתיבות- 75.2%
קרית גת- 74.3%
אופקים - 53.8%נתוני הזכאות המועצות האזוריות היהודיות בדרום:
שפיר- 97.3%
חוף אשקלון- 94.4%
שדות נגב -92.7%
רמת נגב- 91.4%
הערבה תיכונה- 87.8%
אשכול- 87.4%
באר טוביה- 85.4%
תמר- 83.3%
בני שמעון- 81%
שער הנגב- 72.3%
הר חברון- 62.9%נתוני המועצות המקומיות היהודיות בדרום:
מיתר- 93.1%
ירוחם- 92.9%
עומר- 92.5%
מצפה רמון- 79.3%*הנתונים לא כוללים את החינוך המיוחד וכוללים את כלל התלמידים הלומדים ברשות ולא רק את אלו שגרים בה.
תגובת עיריית אופקים: "אחוז הזכאים לתעודת בגרות בבתי הספר באופקים עמד בשנת תשפ"א על כ-88% מכלל הנבחנים מבתי הספר התיכוניים בעיר, אשר מגישים את תלמידיהם לבחינות הבגרות. באופקים ישנם 2 בתי ספר תיכוניים אשר מגישים את תלמידיהם לבחינות הבגרות - התיכון הרב תחומי "עמל אמירים" ורש"ת מוסדות החינוך "שבילי אית"ם". אחוז הזכאות לבגרות בבית הספר "עמל אמירים באופקים" עמד על כ-90% מכלל התלמידים, וברשת שבילי אית"ם על 84%.
"בשנת תשפ"ב ביצענו עוד קפיצת מדרגה משמעותית בתחום החינוך", אמר ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. "נמשיך לקדם את התלמידים לאחר שהוספנו - ועוד נוסיף - מגמות ותכניות לימוד שיזניקו את התלמידים ואת העיר קדימה. החינוך הוא בנפשנו. בתי הספר התיכוניים באופקים נמצאים כעת בעיצומם של תהליכים חינוכיים ופדגוגיים משמעותיים, ונוסיף להשקיע בכל מה שדרוש כדי להפוך את הטוב – לטוב ביותר".
קרא עוד...הפסקות חשמל בלתי פוסקות באופקים
19.09.2022תגובת חברת חשמל: חברת החשמל מתנצלת על הפסקות החשמל. לאחרונה בצירוף מקרים, בתקופה של כשבועיים התרחשו שתי הפרעות חשמל שהשפיעו על שכונת שקד. מקורן של ההפסקות:
האחת התחשמלות ציפור על שנאי בשכונה, והשנייה הפרעה שמקורה ברשת פרטית בבסיס חצרים שהשפיעה על הקו המזין את השכונה. ככלל, קו החשמל המזין את השכונה הוא אמין. למרות זאת, חברת חשמל תמקד פעילות בכך שהיא תבצע אחזקה בקו בכדי למנוע תקלות נוספות."קרא עוד...הלילה זה קרה: כביש אופקים-ב"ש נפתח לתנועה
29.11.2022קרא עוד..."נגנבה סחורה בשווי של חצי מיליון שקל לפחות"
29.11.2022מאת: פלד ארבלי
בועז בוכריס , בעל החנות "בית התכשיט" באופקים, שחזר בראיון הבוקר את הפריצה באמצע ליל שבת ואת הקושי להתמודד בלי ביטוח "לאף חנות בדרום אין ביטוח- לא מסכימים לבטח".
קרא עוד...בחסות ראש העיר: "סיירת בראל" תחל לפעול בעיר אופקים
12.12.2022מאת: ארנולד נטייב
ראש העיר, איציק דנינו, כתב בפוסט בפייסבוק "בסיירת כבר חברים כ-20 מתנדבים תושבי העיר, ועם תום הפגישה הונחו הצוותים באגף לביטחון וסדר ציבורי והאגף לשירות התושב, לגבש תוכנית עבודה לביצוע יחד עם מובילי הסיירת. הסיירת תפעל לצד 'משמר העיר' שכבר מצוי בשלבי הקמה בשיתוף משטרת ישראל, כדי שיהיה לכולנו נעים ובטוח יותר במרחב הציבורי"
עוד כתב דנינו כי הסיירת מגייסת עוד מתנדבים וקרא לעוד תושבים להצטרף לסיירת.
קרא עוד...בן 65 מאופקים במצב קשה לאחר שנחנק מסופגנייה
19.12.2022מאת: ארנולד נטייב
מוטי אלבז חובש וסגן ראש סניף איחוד הצלה באופקים מסר: "לדברי בני משפחתו הוא נחנק כשאכל סופגנייה. בסיוע חובשים נוספים ביצעתי בו פעולות החייאה ובמהלך פעולות ההחייאה נחלצה חתיכת סופגנייה מקנה הנשימה. כשלמרבה הנס חזר לבו לפעום הוא פונה מורדם ומונשם לבית החולים סורוקה במצב קשה".
באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה מציינים כי מידי שנה בחג החנוכה צוותי הרפואה של איחוד הצלה מסייעים בהרבה מקרים של חנק כתוצאה מאכילת סופגניות. חשוב לנקוט בכללי הבטיחות והזהירות בעת מתן סופגניות לקשישים, ילדים, ופעוטות שאצלם ישנו סיכון גבוה יותר למקרי חנק תוך כדי הבליעה.
קרא עוד...צפו בתיעוד: צעיר בן 20 ניסה לשדוד בנק באופקים ונעצר
17.01.2023מאת: ארנולד נטייב
צפו בתיעוד: צעיר ניסה לשדוד סניף בנק באופקים והופתע על ידי השוטרים שחתרו למגע מיידי, השתלטו על חשוד שהיה בתוך הבנק ועצרו את תושב העיר כבן 20. החשוד נלקח לחקירה, בסיומה נכלא והוא יובא היום לדיון בפני בימ"ש השלום בבאר שבע.
מהמשטרה נמסר: "שוטרי תחנת אופקים קיבלו הלילה סמוך לשעה 0100 דיווח כי סניף בנק בעיר נפרץ. השוטרים שהגיעו למקום בכוח מתוגבר הבחינו כי דלת החזית הראשית נופצה וייתכן ובתוך הבנק חשוד. השוטרים חתרו למגע מיידי השתלטו על חשוד שהיה בתוך הבנק ועצרו, תושב אופקים כבן 20. החשוד נלקח לחקירה בתחנת המשטרה, בסיומה נכלא והוא יובא היום לדיון בפני בימ"ש השלום בבאר שבע".
קרא עוד...אב ובנו נפצעו באורח בינוני מדקירות באירוע אלימות באופקים
24.01.2023מאת: דור יחזקאלי
גבר בן 37 ובנו בן ה-17 נפצעו מדקירות באירוע אלימות באופקים. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו להם טיפול רפואי ופינו אותם לבית חולים סורוקה עם פציעות חודרות בגופם.
מהמשטרה נמסר: "במשטרת ישראל התקבל דיווח כי באירוע קטטה באופקים נפצעו מדקירות אב ובנו (37,17). עפ"י גורמי רפואה מצבם בינוני. שוטרים הגיעו למקום פתחו בחקירה, אוספים ממצאים ועורכים סריקות".
קרא עוד...פשוט מזעזע: תושב אופקים בן 30 תועד כשהוא דורס ומכה גבר בן 74
09.02.2023מאת: דור יחזקאלי
מזעזע: תושב אופקים בן 30 כשהוא פסול נהיגה תועד כשהוא דורס במכוון ולאחר מכן מכה את תושב העיר בן 74 שרכב על אופניים. כנגד הצעיר הוגש כתב אישום שממנו עולה כי מסיבה שאינה ברורה פגע לכאורה בזדון נהג הרכב באופניים של הקורבן וגרם לנפילתו, לאחר מכן יצא מרכבו והחל לתקוף את הקורבן בפניו ואף ירק לעברו. בהמשך נכנס הנאשם לרכבו והחל בנסיעה, תוך שהוא עולה על האופניים עם רכבו, גורם נזק לאופניים ונמלט מהמקום.
במסגרת החקירה שנוהלה בתחנת אופקים, הנאשם אותר ונעצר, ונמצא כי בעת האירוע הוא נהג ברכב בזמן שהוא פסול נהיגה. עם סיום חקירת המשטרה, כאמור הגישה היום יחידת התביעות המשטרתית במרחב נגב, כתב אישום עם בקשה למעצר עד תום ההליכים נגד הנאשם.
קרא עוד...אישה בשנות ה-60 לחייה חשודה בהתעללות בפעוטות במעון באופקים
24.02.2023מאת: דור יחזקאלי
משטרת ישראל פתחה בחקירה נגד מטפלת בשנות ה-60 לחייה בחשד להתעללות בפעוטות במעון בעיר אופקים. במשטרת אופקים התנהלה בימים האחרונים חקירה סמויה בעקבות מידע שהתקבל במשטרה, אודות חשד להתעללות בפעוטות במעון בעיר.
עם המעבר לחקירה גלויה נחקרה החשודה, תושבת העיר בשנות ה-60 לחייה, ובסיום חקירתה היא שוחררה לביתה בתנאים מגבילים. במסגרת החקירה נגבו עדויות ונאספו ממצאים. החקירה נמשכת.
קרא עוד...כותרות השבת: שריפה פרצה באופקים, ילד בן 11 נפצע לאחר שנפל מטרקטורון
18.03.2023מאת: דור יחזקאלי
שתי נגריות נפגעו כתוצאה משריפה באופקים. צוותי כיבוי והצלה מתחנות אופקים ונתיבות שהגיעו למקום זיהו שריפה שמתפשטת ב- 2 נגריות כאשר השריפה מאיימת על מספר חנויות נוספות במתחם. לאחר הערכת מצב ראשונית ובעקבות פוטנציאל ההתפשטות הופעלה במקום פקודת "מכת אש" ולמקום הוזנקו צוותי כיבוי מתחנות שכנות לסיוע. האירוע הסתיים ללא נפגעים.
מפקד האירוע סגן טפסר אבי הרוש מסר: "מדובר במתחם חנויות של כ 500 מ' ובשריפה עם מטען אש גדול שעלול לפגוע בעסקים סמוכים. חילקנו את הצוותים לגזרות ואנו פועלים למניעת ההתפשטות. החנויות במתחם מחולקות לטורים ובשלב זה טור אחד ובו 2 נגריות בוערות כליל ולוחמי האש פועלים לכיבוי השריפה".
ילד בן 11 מחורה נפצע באורח בינוני לאחר שככל הנראה נפצע במהלך רכיבה על טרקטורון. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה את הילד עם חבלת ראש.
רוכב אופנוע שטח נפצע במהלך רכיבה בשטח פתוח בחולות עגור. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו לבי"ח סורוקה גבר בן 59 במצב בינוני עם חבלות בגפיים.
קרא עוד...התפתחות בחקירת ההצתה באווז הזהב: הצהרת תובע הוגשה נגד תושב אופקים
21.04.2023מאת: דור יחזקאלי
פרקליטות מחוז דרום הגישה הצהרת תובע נגד תושב אופקים בן 55 החשוד בכך שניסה להצית את מסעדת "אווז הזהב" במרכז "ביג" בבאר שבע לפני כשבועיים.
היחידה המרכזית של מרחב הנגב, פתחה בחקירה ויום למחרת האירוע, בפעילות ממוקדת של החוקרים, נעצר בביתו החשוד כשעל גופו סימני כוויות ובחיפוש שבוצע ברכבו נתפס גלון פלסטיק שהכיל חומר דליק. במסגרת פעולות החקירה, נקשרה מעורבותו של החשוד וזאת על רקע ויכוח שהתנהל בין בעלי המקום לחשוד, בזמן שסעד במקום, שבמהלכו איים כי ישרוף את המסעדה.
מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת ע"י בית משפט השלום בבאר שבע, ועם סיום חקירתו וגיבוש תשתית ראייתית לכאורית נגדו, הגישה אתמול, פרקליטות מחוז דרום, הצהרת תובע ומעצרו הוארך ע"י בית משפט השלום בבאר שבע. כתב אישום נגדו צפוי להיות מוגש בתחילת השבוע.
קרא עוד...ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך לשרון גל: "מי שצריך לדאוג לדימונה ולאופקים זה המדינה ולא הרשויות"
15.05.2023ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך לשרון גל: "באה מדינה ובונה בראשון לציון בלי סוף, כשבא מנהל מקרקעי ישראל וחתמו על הסכם הגג שווי הקרקע שהם תמחרו הוא 300 אלף ומוכרים מעל מיליון שווי קרקע. שייקחו משם את הכסף, אבל למה לקחת מהחינוך של הילד שלך בפתח תקווה? מי שצריך לדאוג לאופקים ולדימונה שם עושים עבודה מצוינת זה המדינה ולא הרשויות המקומיות. צר לי שאתם לוקחים את זה לכיוון הפוליטי".
קרא עוד...נקרע הלב: ליה בן נון מראשל"צ, אורי יצחק אילוז מצפת ואוהד דהן מאופקים נהרגו בגבול מצרים
03.06.2023מאת: דור יחזקאלי
בשעות הבוקר המוקדמות, נהרגו לוחמת ולוחם צה"ל מירי מחבל, בעת שאבטחו בעמדה צבאית במרחב חטיבת פארן בגבול מצרים. לאחר מכן, הגיעו כוחות נוספים לגזרה וביצעו סריקות במרחב. הלוחמת שנהרגה היא סמל ליה בן נון ז"ל, בת 19 מראשון לציון, לוחמת חי"ר גבולות בגדוד ברדלס והלוחם שנהרג הוא אורי יצחק אילוז בן 20 מצפת.
בשעות הצהריים במהלך הסריקות, הכוח זיהה את אותו המחבל בשטח ישראל והתפתחו חילופי אש בינו לבין הכוח. הלוחמים והמפקדים חתרו למגע, ירו והרגו את המחבל. במהלך חילופי הירי נהרג סמ"ר אוהד דהן מאופקים ונפצע נגד צה"ל באורח קל. המחבל הינו שוטר מצרי. מתקיים תחקיר בשיתוף פעולה הדוק ומלא עם הצבא המצרי.
האירוע מתוחקר בשטח על ידי מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו, מפקד אוגדה 80, תת-אלוף איציק כהן ומפקדים נוספים. כוחות צה"ל ממשיכים לסרוק במרחב על מנת לשלול המצאותם של מחבלים נוספים.דוברות סורוקה: "מהאירוע על גבול מצריים פונה במסוק לחדר הטראומה במלר״ד סורוקה פצוע אחד עם פציעה ביד. מצבו קל". מאוחר יותר הוא שוחרר מבית החולים.
קרא עוד...בני משפחתו של אוהד דהן מאופקים שנהרג בגבול מצרים: "אוהד היה מורעל, אמר שהוא לא מתגייס אם זה לא ללוחמה"
03.06.2023מאת: דור יחזקאלי
יום קשה לעיר אופקים. סמל ראשון אוהד דהן ז"ל, בן 20, תושב העיר נרצח היום (שבת) בהיתקלות עם המחבל שחדר לישראל מגבול מצרים. על פי הפרטים שעולים מהאירוע, אוהד ז"ל הגיע לזירת הפיגוע על מנת לאתר את המחבל המצרי שרצח 2 לוחמים מהיחידה שלו, שעלו לשמירה באזור השעה 21:00 בערב שקדם לאירוע.
בשעות הצוהריים, החלו חילופי אש כבדים בין הצדדים, במהלכם הלוחמים והמפקדים בכוח חתרו למגע, ירו והרגו את המחבל, שוטר מצרי שחצה את הגבול. במהלך חילופי האש, נהרג אוהד ז"ל.
זיו ונועם, בני הדודים של אוהד, שוחחו עם רדיו דרום. זיו סיפר על הרגע שבו הבשורה תפסה אותם: "בזמן שישבנו לארוחת שבת, כל המשפחה ביחד. אי אפשר לתאר את החוויה, אי אפשר לתאר את התחושות, אני לא מאחל את זה לאף אחד. אנחנו בעיקר מתכחשים למקרה. לא מאמינים שדבר כזה קרה, לא רוצים להאמין. אוהד תמיד היה חלק מאיתנו ותמיד יהיה חלק מאיתנו".
נועם סיפרה על אוהד ז"ל: "אוהד היה ילד מצטיין. הוא היה טוב בכל דבר שהוא נגע בו, כל מה שהוא עשה, הוא עשה על הצד הטוב ביותר. תמיד דאג לכולם ועזר, גם אם זה בדברים הכי קטנים כמו מי יביא בקבוק שתייה לשולחן שישי. הוא היה מתנדב ורץ לעשות את זה. הוא היה שתוטניק ומצחיק, מלא שמחת חיים ותמיד הפיץ את האור שלו בפני כולם.
זיו המשיך את נועם: תמיד היינו צוחקים על זה שהוא היה ילד מגודל אבל הוא תמיד אמר לנו שזה מה שמשאיר אותו צעיר. לצערנו, גם עכשיו, הוא יישאר צעיר לנצח".
זיו ונועם תיארו איך אוהד תפקד כחייל: "אוהד כחייל היה מורעל מהרגע הראשון, עוד לפני שהוא התגייס. תמיד היה גאה במה שהוא עושה ומרגיש את השליחות שבשירות שלו. מהרגע הראשון, עוד לפני גיוס הוא אמר שהוא לא מתגייס לצבא אם הוא לא לוחם. הוא היה לוחם, הוא סיים כלוחם ותמיד יהיה הלוחם שלנו. אנחנו לא מכירים את המקרה לעומק אבל אנחנו בטוחים שאם הייתה סיטואציה שהיה צריך להסתער על המחבל הנבזה הזה, אוהד היה הראשון להסתער עליו בלי לראות בעיניים, רק בשביל להציל את החברים שלו ולשמור על מדינת ישראל".
שאול דהן, דודו של אוהד ז"ל, אמר: "אוהד היה לוחם בנשמה ולא ויתר לעצמו. חייל מצטיין וערכי. אם אני לא מתגייס לקרבי אני לא מתגייס. הוא חונך לאהבת הארץ ולדאוג למדינה. תלמיד מצטיין שתמיד עזר לכולם, הוא ישאר צעיר לנצח".
עיריית אופקים התייחסה לאירוע המצער: "אופקים כולה אבלה וכואבת את נפילתו של לוחם צה"ל, סמ"ר אוהד דהן ז״ל, תושב העיר, במהלך חילופי אש בגבול מצרים. אוהד היקר פעל באומץ לב לאתר את המחבל המצרי שהרג שני לוחמים, לחתור למגע ולחסל אותו. עם קבלת הבשורה המרה יצאו צוותים מטעם המחלקה לשירותים קהילתיים ומנהל החינוך לבית המשפחה, והם עומדים לרשותה ככל שיידרש בשעות קשות אלו. בשם כל תושבי העיר אנו שולחים תנחומים להורים, איתן ואירה, לאחים להב ושוהם, ולכל בני המשפחה. יהי זכרו ברוך ונשמתו צרורה בצרור החיים".
הלוויתו תתקיים מחר (ראשון) בשעה 17:00 בחלקה הצבאית של בית העלמין באופקים.
קרא עוד...סמ"ר אוהד דהן ז"ל הובא למנוחות: "לוחם מן השורה הראשונה"
04.06.2023באירוע נכחו מאות אנשים שהגיעו למקום על מנת ללוות את אוהד בדרכו האחרונה. ברקע הבכי הכבד של משפחתו של אוהד ז"ל, נאמו בני משפחתו ומפקדו.
מאת: דור יחזקאלי
אל"מ עידו סעד, מפקד חטיבת פארן אמר: "תמיד עם חיוך על הפנים, לוחם מן השורה הראשונה. היית רתום לכל משימה, מקצועי ומיומן, חותר למגע ומצטיין בעשייתך. ובך הובלך את האנשים סביבך לפעול בדרכך, כיאה לאופייך. לכל אורך שירותך גילית אומץ ותעוזה. ראשון היית בכל משימה, מסור ומחויב. בכל הפעילות שלקחת חלק הייתי גאה לראותך. הניע אותך תמיד לחתור להצלחה. משפחתי ואני זכינו לפגוש לוחם עם לב זהב, אדם צנוע ונעים הליכות, היית בן בית. לכתך היא אבידה בלתי נתפסת. החור שנפער אינו ניתן לתיאור במילים. הדמות שהיית עבור חיילי החטיבה, בהצטיינות ובעשיה מעבר לנדרש. לנצח תהיה חלק מהחטיבה וחלק מדרכי שלי".
דנה, בת הזוג של דהן: "כל מי שמכיר אותי יודע כמה הייתי צועקת את השם שלך בכל מקום איך הייתי גאה בך. אני רוצה שכל העולם יידע מי זה אוהד הגיבור שלי. גבר אמיתי שלי, הג'נטלמן שלי, איך עזבת אותי ככה עם כל התוכניות שבנינו לשנינו. הבטחת שתשמור לי עליך. הבטחת לי שאנחנו לתמיד, מה עם זה? נשארתי לבד. כל מי שמכיר אותי יודע כמה הייתי גאה בך. אני רוצה שכל העולם ידע מי זה אוהד דהן הגיבור שלי. אני יודעת כמה חיכית לרגע הזה. אתמול הייתי על קוצים מהבוקר וחיכיתי שתתקשר אלי. אהבה שלי אתה היית הכוח שלי. אין לי מילים. היום החלטתי להגיע על מדי א'כי אני יודעת כמה היית רוצה את זה. היית אומר לי שהמדים זה זכות. תודה רבה על הכל, אני אוהבת אותך. אתה אהבת חיי".
האחים להב ושהם: "אוהד היה הרבה יותר מאח גדול בשבילי. אם זה לנסוע אם זה לשחק. הכל. היינו כלכך קרובים. אני כלכך התפרקתי ששמעתי, לא הצלחתי לנשום. כל פעם שהוא היה חוזר מהצבא הוא היה נותן לי כאפה ואומר לי שלום. היום אין מי שיוריד לי כאפה.
אחי האהוב, כואבת לי מאוד הפרידה. היית עבורי עולם ומלואו, אח בכור. היית בלתי שביר. תשאר ככה בליבנו תמיד. החופשים איתך היו הכי טובים בעולם. אהבת את הצבא והשירות. היית הראשון לדעת על כל דבר שקרה לי, תמיד ידעת מה להגיד. הורג אותי לחשוב שאני מדבר עליך בלשון עבר, אני חושב על החיבוק האחרון. יש הרבה דברים שלא הספקתי להגיד לך. למדתי ממך כלכך הרבה. אני אתגעגע לחיוך שלך, אוהב אותך אחי היקר. אתגעגע תמיד".קרא עוד...צעיר בן 25 מהפזורה הבדואית נהרג באירוע אלימות סמוך לאופקים
10.06.2023צעיר בן 21 תושב הפזורה הבדואית נהרג הלילה באירוע אלימות בתוך חווה חקלאית בשטח פתוח שבין אופקים לבסיס חצרים. עם קבלת הדיווח אודות האירוע, כוחות משטרת תחנת אופקים, מג"ב דרום ושוטרי זיהוי פלילי הגיעו למקום ופתחו בסריקות ואיסוף ממצאים תוך גביית עדויות ובפעילות מהירה הצליחו לעצור 2 חשודים במעורבות באירוע. על פי החשד הראשוני עולה כי הרקע לאירוע הינו ניסיון, של הקורבן ביחד עם נוספים, לבצע גניבה חקלאית של כלי עבודה הנמצאים במקום.
סממ"ר נגב, נצ"מ אייל אזולאי, קיים הערכת מצב בזירה והחליט להטיל את החקירה על היחידה המרכזית של מרחב נגב.
ממד"א נמסר: "גבר נפצע במהלך אירוע אלימות בשטח פתוח בסמוך לעיר אופקים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים על גבר כבן 21, עם פציעות בגופו, ללא סימני חיים וקובעים את מותו"
חובש רפואת חירום גיא אלמקייס סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 21, הוא היה מחוסר הכרה, עם פציעות קשות בגופו. בצענו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".
קרא עוד...


